بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

درباره دانشکده صنایع غذایی بهار

درباره دانشکده صنایع غذایی بهار


تاریخ انتشار : Publish : نسخه قابل چاپ Print

دانشکده صنایع غذایی در 1390 راه اندازی و در مهر ماه سال 1391 به صورت رسمی تاسیس و با پذیرش بیش از 60 دانشجو شروع به کار نمود.

دانشکده صنایع غذایی بهار در تاریخ 26/06/1390 موافقت قطعی جهت تأسیس را از وزارت علوم، تحقیقات  و فن آوری دریافت و از نیمسال دوم سال تحصیلی91-1390 اقدام به پذیرش 23 دانشجوی دختر نمود. که این تعداد در سال 92-1391 به 60 دانشجو افزایش و در 4 سال اخیر هر ساله با پذیرش بیش از 30 دانشجو در حال حاضر با تعداد 130 دانشجو و 5 عضو هیات علمی دائم و یک دانشجوی دکتری بورسیه و در مقطع کارشناسی به کار خود ادامه می دهد.در سالهای 94 و 95 با دانش آموخته شدن 83 دانشجو این دانشکده اولین دانش آموختگان خود را تربیت نموده و به بازار کار و مقاطع تحصیلی عالیه معرفی نمود. دانشکده صنایع غذایی ابتدا با سرپرستی آقای دکتر غلامرضا شعبانی بهار در زمان ریاست آقای دکتر زلفی گل اداره می شد .  در حال حاضر در حوزه مدیریتی دانشکده 6 عضو غیر هیأت علمی، 4 عضو دائم هیأت علمی و یک دانشجوی دکتری   بورسیه مشغول به کار می باشند.

اساتیدی که به غیر از اعضای هیأت علمی دانشکده بوده و به تدریس دروس عمومی و پایه دانشجویان می پردازند از اساتید گروه های مختلف دانشگاه بوعلی می باشند که از این نظر با دانشکده همکاری دارند. دروس اصلی و تخصصی را نیز اعضای هیأت علمی دانشکده به عهده دارند.

   دانشکده های اقماری و یا همان پردیس دانشگاه بوعلی به منظور استفاده بهتر از پتانسیل های دانشگاه بوعلی تأسیس شدند.

دانشکده صنایع غذایی بهار در ابتدا و ورودی خیابان امام خمینی (ره) شهر بهار و روبروی مسجد باب الحوائج(علیه سلام)واقع شده و از نظر فاصله با دانشگاه بوعلی بدلیل قرارگیری دو شهر همدان و بهار در فاصله نزدیک به هم در حدود 15 کیلومتر فاصله دارند.